Snöskoter köpes

Idag åkte vi upp till torpet för att se hur mycket snö som tinat bort. Här hemma har det ju tinat hur mycket som helst.
Det har det i torpet också men det syns inte.



Vi sjönk rejält, det var minst en halvmeter. Att komma upp här med bil och släpkärra dröjer nog ett tag till. Förhoppningsvis är det ingen snö kvar till midsommar...



Vid söderväggen var det minst 18 grader varmt.

Jag ville inte åka hem.

Torpargubben hade eld i baken och kunde inte riktigt sitta still, som vanligt. Han flög upp efter att ha druckit en kopp kaffe och snodde runt bland härbren och lador. Han projekterade väl och då är det bäst att låta honom hållas.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad trevligt med många inlägg på kort tid, keep it up :)! Förhoppningsvis har snön smält bort till midsommar ;) vi får hålla tummarna hehe, men det såg bra härligt ut att slappa, tror Spader hade det mysigt också!!

2009-04-13 @ 17:52:04
URL: http://thecloudsabovemyhead.blogspot.com
Postat av: torpargumman

Ja, jag har ju varit ledig och har mer tid för bloggande då. Kul att du hänger med!!

2009-04-13 @ 18:25:33
Postat av: camilla

Man kan väl egentligen inte klaga på nått idag hehe.Om det tar slut blir jag väl tvungen att baka mer ^^ hehe! men ska försöka hålla mig. Linnea får ju komma hit och äta godsaker :)Självklart följer jag. Nu fattas bara en blogg av torpargubben och sonen :p.

2009-04-13 @ 18:38:57
URL: http://thecloudsabovemyhead.blogspot.com
Postat av: Linnea

Spader ser verkligen ut som en hertig när han sitter där bredvid torpargumman.



Det ska nog mycket till innan grabbarna börjar blogga :P

2009-04-14 @ 11:19:13
URL: http://linneavestin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0