Foxy

Igår var vi upp till torpet igen. Vi tog med oss tumstock för att mäta fönstren. Det kliar i hela kroppen att få komma igång med allt som behöver göras i torpet. Och eftersom det inte går att göra så mycket just nu kan jag ju börja med att sy gardiner.

Jag kunde inte låta bli att gå igenom övervåningen. Rensade bort lite skräp, det blev tre meterhöga högar. Nu väntar vi på att vårens snösmältning ska ta ordentlig fart så att vi kan köra upp med en släpkärra och tömma allt skräp och frakta upp möbler.

Det har inte blivit riktigt så många fina fynd bland alla grejer som de tidigare ägarna lämnade kvar, som jag trodde. Det mesta är skräp. Visst finns det saker som vi kan använda men jag hade förväntat mig mer pärlor. Fast det spelar ingen roll, jag är bara glad att vi har hittat det här torpet.

Det mest märkliga och bisarra fyndet var en död räv hos bonden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0