En cafe latte eller en macchiato?

Jag är väldigt intresserad av språk och gillar att märka ord. Men jag gör det inte för att vara en elak besserwisser utan för att jag tycker det är så roligt. Man kan säga att jag samlar på felsägningar.

Jag säger ofta fel själv och eftersom jag själv märker andras ord så blir det ju extra roligt om andra ibland märker mina också.

När vi var på väg till hotellet efter en härlig hamam-upplevelse i Turkiet fick jag ur mig:
- Åh, vad skönt att bli av med alla höda dudceller. 

Under en tv-debatt uttryckte en politiker att det är väldigt viktigt att ta människors "allvar på oro".

En kompis sa: "- Jag måste be att få omkomma om dag" när hon skulle boka hotell.

Allra roligast är nog min svågers replik då jag sitter och tittar på en film:
- Jaha, är det den där med Al Cappuccino?


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja men visst är det så. Det var ganska befriande att inte behöva slösa på onödiga saker, men jag var ute efter en födelsedagspresent,men jag har en dag till på mig att hitta det. Hade ni det trevligt igår?? Mycket finsång kan jag tänka mig haha.

2009-04-05 @ 09:56:33
URL: http://thecloudsabovemyhead.blogspot.com
Postat av: Linnea

Haha, höda dudceller. Det måste jag ha missat.

2009-04-08 @ 19:30:19
Postat av: helene

Hej

Hittat hit , vill du ha en rolig felsägning till din samling. En före detta arbetskamrat som sa:

- Slanken tog mig istället för tanken slog mig. Kul va?

2009-04-10 @ 22:12:14
URL: http://metrobloggen.se/broccoli
Postat av: Frida

hihi Det ÄR kul med felsägningar!

2009-04-12 @ 12:14:53
URL: http://www.metrobloggen.se/firemoonhorses

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0