Ernst is with me

När vi köpte torpet fick vi flera roliga reaktioner.

Torparsonen uttryckte när han hade hört alla fördelar (och att han skulle få en cross):
- Köp skiten!

Torpardottern sa:
-Jag längtar tills man kan ta dit kompisar!

En vän till familjen sa med ett leende på läpparna:
-Så ni har gått och blivit torpare, hehe!

En annan vän sa (avundsjukt?!):
-Men vad ska ni ha det till?

Min frisör frågade då jag berättade att det var mycket att göra där:
- Ingår inte Ernst  i köpet?

Ibland känns det som om Ernst verkligen går omkring där i torpet och föreslår en
hel massa bra ideer. Eller så är det jag som känner mig som Ernst när jag t ex tänkt
dessa tankar om torpet:
-Torpet längtar efter att vi ska komma igång och jobba med det.
-Torpet vill bli ompysslat.
-Torpet lever upp när vi städar och flyttar om.



Den här förvandlingen blev jag riktigt nöjd med.



En vacker bokhylla och två bekväma fåtöljer från loppis kan göra underverk.
Lägg märke till golvet...trä...det behövde vi inte göra nåt med.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vem är Ernst?

2009-04-17 @ 12:15:24
URL: http://linneavestin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0