En helt vanlig påskafton

Helene: "slanken tog mig"    Jättekul! Den kommer att bli använd här hemma.

Jag berättade tidigare om mitt språkliga intresse. Ibland får jag för mig att säga saker baklänges. Vill jag reta upp torpargubben brukar jag säga saker baklänges.

Inga loppisfynd idag heller. De verkar vara slut. Hobby-bonde: när öppnar du din loppis??

Digital familjelycka: torpardottern och jag sitter just nu mittemot varandra vid köksbordet med varsin bärbar dator och bloggar.  Torpargubben sitter framför vår nya plasma-tv.

Det är bara torparsonen som är lite jordnära. Han är ute på fotbollsplanen och spelar fotboll med några kompisar.
Spontan idrott, ni vet.

Camilla: vi är bortglömda här i Köpmanholmen och Örnsköldsvik också. Mjölkvitt dis hela vägen till staden, förutom i Åte och Sörtjärn. Vi borde ha stannat där.

Såg ni på Skavlan när det sändes? Jag tyckte det var jättebra. Men torparsonen verkade mest slötitta på det programmet, för 45 minuter in i programmet frågade han plötsligt om Skavlan var norrman. Det var ännu roligare än själva programmet. 

 Glad påsk!!

Kommentarer
Postat av: Linnea

"Slanken tog mig" kommer sannerligen användas flitigt i Vestins huse. Med plasma-TV:n och de tre nya datorerna kan vi nu officiellt klassa oss som en lycklig familj!

2009-04-11 @ 14:26:31
URL: http://okynnes-skriva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0