Absolut jordbugg



Äntligen är likören tappad på flaska.

Visst ser det smakligt ut!

Och det var det också.

Men, nu ska dessa flaskor stå ett tag till, sen får man ta ordentliga likörglas och avnjuta denna dryck.

Mari-Anne, jag antar att du menar jordgubb och inte jordbugg, men det lät kul med jordbugg! Jag vet faktiskt inte om jag är så pigg på att byta likör mot marmelad. Du kan dock få smaka till helgen (jag har en flaska som man får smygta ur redan nu).

Förra gången jag gjorde jordgubbslikör, det var nog 10 år sen, tog jag med mig den enda flaskan till en middagsbjudning hos goda vänner. Bara för att alla skulle få provsmaka lite. Alla på middagsbjudningen gillade dock min likör så mycket att den tog slut. Det gjorde ingenting för det var en jättetrevlig middag. Kanske på grund av likören faktiskt, kommer inte ihåg så noga.

Nu kommer jag ihåg läxan jag borde ha lärt mig den gången för 10 år sedan - att jag skulle ha gjort mer likör.

Nästa år blir det mer!!!

Det roliga med den här jordgubbslikören är att jordbuggarna, oj, gubbarna, menar jag, är plockade i närheten av torpet. Likören har stått på lagring i torpets skafferi, så den goda smaken beror nog på torpet...

P.S Tack, Helene, för de fina taggarna.

Kommentarer
Postat av: Jens

Vilka fina flaskor och fina etiketter. Ser proffsigt ut. Man kan alldrig få för mycket likör.



jens

2009-09-02 @ 13:43:50
URL: http://www.metroboggen.se/jennil
Postat av: helene

Ursäkta mig kära svenskfröken men heter det taggarna, heter det inte tags.;) Varsågod!

2009-09-04 @ 19:45:42
Postat av: torpargumman

Helene: ja,jag är svenska-fröken därför skrev jag taggarna = försvenskade tags, men inser när jag läser Jens kommentar att tags på svenska heter etiketter. Det är tur att det finns folk som kan rätta mig och ta ner mig på jorden ;).

2009-09-05 @ 15:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0