Spridda tankar om brasse-stolar, björnar och eldar

I helgen var vi uppe i torpet.
Och gjorde inget speciellt - det var väldigt skönt.

Hade funderingar på att gå och plocka svamp men jag hörde flera gevärsskott i skogen.
Kanske sköt de en björn. Jag är jätterädd för att jag ska möta en björn. Förra veckan sköt de en i Skorped.

Jag fortsatte sola i min Brasse-stol. Hela förmiddagen gick åt till solbadandet.

På eftermiddagen började jag elda i vår grillring. Tog spåntaket från det rivna dasset och eldade.

Sedan satte jag mig i min Brasse-stol och funderade medan jag stirrade in i elden.

Hämtade mer spåntak.

Fortsatte fundera.

Hämtade nerhuggen sly och slängde på elden.

Fortsatte fundera.

Eldade igen.

Fortsatte fundera och kom att tänka på hur roligt jag tycker att det är att elda. När det är under kontroll vill säga - som i en grillring.

Som en gång, på en fjällresa med bara tjejer, kom jag på idén att elda upp bagen i boxen, alltså plastpåsen som vinet förvaras i. Boxen brann lätt men bagen/plastpåsen var omöjlig att få eld på.

Idiotisk idé - prova inte själva - bevisligen brinner det inte!!!

Nu blir det en kopp kaffe med torpargubben sedan ska jag klippa lite jeanstyg till mitt lapptäcke.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0