Jag är en periodare...

ja, jag erkänner det!

På bloggen!

Så öppen är jag med mina problem.

Oj, nu kanske ni tror att jag menar en periodare som missbrukar alkohol  eller andra droger - nej, nej, NEJ!

Jag är periodare när det gäller kreativitet:

och just nu är jag inne i en period att sy - ett lapptäcke av jeanstyg.

För ett halvår sedan återupptog jag mitt intresse att måla akvarell. Det höll i sig en månad.

För ganska längesedan virkade jag mormorsrutor, jättefina, jättemånga.... som ska bli en filt är det tänkt. (Filten skulle passa bra i torpet.)

De ligger i min handarbetskorg i väntan på att jag ska komma in i min virkperiod.

När jag kom in i lapptäckesperioden frågade torparsonen ( en relevant fråga):
- När ska du göra färdigt filten av alla mormorsrutor du har?

Fattar inte varför barn alltid ska ställa så bra frågor!

Innan virkperioden hade jag en broderiperiod då jag broderade tavlor och dukar. Det var kul! Tavlorna hänger fortfarande uppe.

Lapptäcket av jeanstyg blir jättesnyggt. Jag har sytt ihop tre rader med lappar. Och nu är jeansen slut...

Det är synd för jag är fortfarande inne i lapptäckesperioden.

Finns det gamla avlagda jeans bland mina bloggläsare så tar jag gärna emot dem!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0