Absolut jordgubbslikör

Idag - första dagen på jobbet.

Innehållet i min lunchlåda hade blivit uppäten under natten i kylskåpet. Tydligen huserar vi ett antal råttor här hemma. Eller - stora tonåringar som blir hungriga på nätterna. Välj själv vad ni tror.

Förmiddagen gick åt till att uppdatera sig på kollegornas statusar: -Har du haft det bra i sommar? -Har ni åkt nånstans?

Hann även med att ringa IT-supporten, fika, beställa böcker och filmer, fika igen. -Lärarna dricker bara kaffe på lärarrummet.

Det kändes gemytligt att komma till jobbet, att jobba, att ha ett jobb med arbetskamrater.

Eftermiddagen var lite mer effektiv. Men det orkar jag inte skriva om.

Jo, en arbetskamrat, som fortfarande(!) har semester, kom och lämnade några fina tags till mig som hon har scrappat.
Tags = små skyltar med text. På mina tags stod det Jordgubbslikör. I skafferiet i torpet står en flaska Absolut fullproppad med jordgubbar, socker, och Absolut förstås. Längtar efter att få smaka...

Ikväll hade jag tänkt träna på step in. Men vädret blev för fint.
Istället går jag och tittar på torparsonens debut i b-laget.


Kommentarer
Postat av: siv

har haft samma problem med maten som blivit uppäten. men det går över med tiden.siv

2009-08-20 @ 08:14:25
Postat av: Mari-Anne

Hej - finns det bara en flaska med Absolut Jordbugg - jag menar att om det fanns åtminstone två så kanske vi kunde utöva byteshandel med någon sorts marmelad?!

2009-08-30 @ 14:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0