Det var en gång för femton somrar sedan...

Sommaren 1994 var den varmaste på flera år. Jag var höggravid med torparsonen. Torpardottern var 3 år och en busig liten tjej. Jag hade svårt att somna på kvällarna p g a värmen. Jag fick nästäppa när jag la mig ner så jag fick palla upp kuddar bakom ryggen och somna halvsittande i sängen.

Torpardottern grät när hennes pappa kom hem och berättade att hon fått en lillebror. Hon hade sett framemot en lillasyster - för 'pojkar har snupp  ju och det kan man ju inte ha'.

Några timmar senare när hon såg sin lillebror för första gången kunde hon inte sluta le. Hon var alltför stolt över sin söta lillebror.

Men det var femton år sedan.

Nu är nu.

Idag fick torparsonen sitt EU-moppekort. GRATTIS!

På en vecka har han blivit stor.

Och jag fattar ingenting! Nyss var han ju min lilla bebis.



På måndag börjar jag jobba igen. Det känns bara bra faktiskt. Det brukar gå fort att komma in i jobbet efter sommarlovet. Också har jag laddat upp mig med en massa välbehövlig energi i torpet. 

Kommentarer
Postat av: siv

grattis till dit mopedkörkort torparsonen. önskar farmor och farfar.

2009-08-12 @ 17:51:20
Postat av: Helene

Javisst gär det fort, jag saknar också den tiden ibland, tiden när dom var små och mina helt och hållet. Men vi ska vra glada att vi fått så fina barn, artiga, trevliga, fina...

2009-08-13 @ 09:03:26
Postat av: Moster

Grattis till moppe-kortet!!

2009-08-15 @ 17:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0