Scheisse (om vi nu ska prata tyska)

Inaktiviteten (nä, nu börjas det igen, tänker ni kanske nu...? se förra inlägget) på den här bloggen beror på att vi inte åker till torpet så väldans ofta under denna del av året.

Det är liksom stiltje på torparfronten. 

Det finns helt enkelt inte så mycket att skriva om torpet.

(Det var nåt nytt, två meningar med nästan samma innehåll, men skrivna på två olika sätt.)

Jag har ju förståss skrivit om annat i torparbloggen också, då det hänt lite annorlunda saker i mitt liv.

Gjorde den dagliga kollen av mina favoritbloggar och fick ett tips på denna blogg http://www.vemihelvete.se/  vad jag skulle kunna skriva om; vilken skit som faller mig in.

Färgade håret och klippte det igår. Det blev riktigt bra. En flicka i min klass tyckte också det och ville krama mig bara därför:

-Åhh, Åsa, du är så fin i håret. Det är så .... mjukt ....

Torpardottern har bytt efternamn, till mitt flicknamn - Snäll. Det är gulligt tycker jag.

Har slutat köpa julstjärnor - de bara vissnar hela tiden - i år har jag köpt två amaryllis, för första gången, och nu är de på väg att blomma!!!! Det blir jättefint!

Sitter och tjuväter julgodis som jag köpte på fritids' julbasar igår. Mumzigt (u:et uttalas som ett o, och zätat ska betonas, ordet låter då tyskt och det blir roligare att säga!)

Pappa tittade precis in. Han är gräsänkling just nu för mamma är bortrest. Han är så himla rolig. Förra gången mamma var borta passade han på att äta inälvsmat (han älskar det, mamma hatar det). Han hade gjort en stor sats med blodpalt och ätit det till lunch och middag (kanske t o m till frukost) flera dagar i rad - det slutade med att han fick gikt!!
Idag åt han klimp och smör!!! Klimp, som man brukar göra till köttsoppa. Pappa hade kokat bara klimp och sedan ätit dem varma med smör. Jag tycker det låter skitäckligt.

Jahapp, mer skit på gång? Det finns hur mycket som helst inom en. Skrapar man bara lite på ytan bubblar det upp hur mycket som helst om ingen säger stopp.



- STOPP!




Tack för visat intresse! 



 


Kommentarer
Postat av: linnea

HAHAHAHA!

2009-12-09 @ 19:26:09
URL: http://linneav.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0