Min sjukdomsbild

Funderar på den första meningen i mitt förra inlägg:

"Det har varit lite inaktivitetet på den här bloggen..."

Otroligt dålig mening - fast alla förstår säkert vad jag menar med den. Kan det verkligen vara 'lite' inaktivitet? Om det inte är någon aktivitet, så är det ju ingen aktivitet alls och då kan man ju inte kalla det lite inaktivitet. Jag skulle naturligtvis ha skrivit lite aktivitet eller möjligen 'Jag har varit inaktiv på bloggen...'.

Strax innan jag började skriva hade jag planerat att formulera mig så här:

'Det har varit väldigt mycket av inaktivitet på den här bloggen under en längre tid nu'

men på grund av min sjukdom, språkpolis, vet jag inte längre om det är möjligt att börja på det viset.

'väldigt mycket av inaktivitet' blir ju helt fel i det här läget - men jag litar på att alla förstår vad jag menar ändå.

Efter öppningsmeningen hade jag tänkt fortsätta med att förklara varför det har varit 'väldigt mycket av inaktivitet' eller 'lite inaktivitet'. (P g a min andra sjukdom, obeslutsamhet, får ni själva välja vilket ni tycker passar bäst.)

(Nu har det här inlägget tagit en helt ny vändning och det beror nog på min tredje sjukdom, förvirring.)

Behöver nog vila upp mig i helgen!!!
Så tar jag nya tag med bloggen en annan dag!

Tack för visat intresse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0