Dagen då båten hamnade i sjön


Det var en helt vanlig dag men alldeles perfekt.

Några kompisar dök upp i torpet. Efter lite mat och fika var de beredda att hjälpa oss med sjösättningen.

Både torpargubben och torparkäringen var väldigt nervösa för hur det skulle gå. Vi har ju aldrig gjort det förut och förhållandena verkade lite svåra i våra ögon.

Men grannen var full av tillit. Kompisarna också. Tack för det!!



Till slut skymtade aktern. Tur att jag inte sitter bakom ratten, var tanken som snurrade i mitt huvud.



- Det ser bra ut!







Utan dramatik hamnade båten i vattnet.



Lättade miner...



Alla hjälpte till, utom jag - torparkäringen, jag fotade och höll tummarna,

hårt knutna.



Båtens jungfruresa i sjön.

Resten av dagen fortsatte lika trevligt som den började. Trots att kompisarna åkte hem.

Jag lagade middag på grillen, kyckling-fajitas. Drack en öl. Summerade dagens händelser medan jag förnöjt klappade hunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0