Falu röd färg

Torpet är i stort behov av ny färg. Det syns kanske på bilden. Den gamla färgen har helt försvunnit och blivit svart. I och för sig är det 'väderväggen'.

Jag har börjat måla nerifrån.

Och man ser ju onekligen skillnad på före och efter!!

Eller?!

Det var verkligen i grevens tid som vi köpte det här torpet. Hade det fått stå längre utan att någon brydde sig om det tror jag att det hade börjat förfalla riktigt ordentligt.



När man målar ett torp, målning är ju en ganska monoton aktivitet, börjar tankarna komma igång. 
Saker som man inte har tänkt på länge får liv igen. 
Man löser en massa problem för sig själv och ser livet så klart.  
Plötsligt inser man hur saker och ting hänger ihop och hur man ska tackla vardagen.

Tills

man ser en spindel på väggen:



Iiiih, vad gör jag???

Döda den med penseln och rödfärgen var min första impuls!

Men,

den fick leva. Alla ska få må bra i torpet.

Senare såg jag den ila omkring på den nymålade väggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0