Ska man säga allt man tänker?

Torpargubben klippte sig igår. Han kom hem och var jättefin.
Jag trodde att jag sa det till honom men jag måste bara ha tänkt det. För efter middagen sade jag:

- Vad fin du blev!

- Jaha, nu efter flera timmar ser du att jag klippt mig...barnen såg det och sa att det var bra, men du, ser ingenting eller bara skiter i att säga nåt...

- Men jag sa ju visst, när du kom hem...

- Nää, du har inte sagt nåt....

- Men då måste jag ha tänkt det....

- Gud, vilken dålig ursäkt!

Herregud, sa jag verkligen ingenting?! Men jag vet ju att jag tänkte det just när han kom hem.

Han blev fin
och jag såg det
och tyckte att jag sa det, men
gjorde det tydligen inte
Och när det gick uppför mig kände jag mig
som en ouppmärksam dålig äkta maka

Vi har blivit vänner igen, för er som undrar.


Kommentarer
Postat av: carina

Haha...;D

2009-03-29 @ 18:32:00
URL: http://metrobloggen.se/snicke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0