Första natten i torpet

Torpardottern hade födelsedagsfest i lördags. 18 ÅR!!!!
Fattar ni vad stor hon har blivit!!!
Inte jag!!

Men i alla fall så fick vi andra i familjen inte vara hemma då. Sån tur att vi har ett sommartorp där man kan sova om man blir utkörd.

Precis när vi kom fram kom jag på att jag hade glömt all mat.
Det var bara att åka hem och hämta. Efter en timme var jag uppe i torpet igen.

Vi bar ut alla skräpsäckar och dammsög nedervåningen.

Äntligen börjar torpet kännas som vårt!!!

När vinden hade mojnat lite tände vi på en brasa med ris och gamla brädor som ligger och skräpar lite överallt på gården.

Torparsonen fick vara eldvakt. Han blötte en trasmatta och lade den bredvid brasan.

-Vi måste tänka på säkerhetsåtgärderna!

När elden brunnit ut satte vi oss inne framför brasan i öppnaspisen. Spelade kort och funderade hur det gick för torpardottern.
Efter en stund sms:ade hon och frågade om hon fick ta cidern!!!

Så gick torparfamiljen och lade sig.

Och somnade gott vid brasan.

Tills torparhunden väckte oss genom att morra. Han tyckte det lät otrevligt med spjället som gnisslade till ibland.

När vi hade vaknat ett antal gånger av hans löjliga morrande fick han kliva upp på min madrass och sova.

Där kände han sig trygg och sov sen hela natten.

Vilken vakthund!!!



Så här kaxig är han bredvid matte.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Men åh!

2009-05-05 @ 18:59:43
URL: http://linneavestin.blogspot.com
Postat av: Anonym

Han är smart din hund, det är mycket mysigare att sova hos matte. Hoppas dottern hade en kul fest, det verkade lugnt när jag gick förbi.

2009-05-06 @ 20:22:21
Postat av: carina

Vad härligt det låter :o)

2009-05-07 @ 10:13:11
URL: http://metrobloggen.se/snicke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0