I love London



Camden Market i Camden Town. En kul och cool marknad där det finns allt möjligt. Härlig stämning. Alla möjliga sorters människor med härliga och annorlunda klädstilar.

Torpargummans ögon var som tefat. En underskattad aktivitet är faktiskt den att sitta och titta på människor.
Tänk att det finns så många olika. Och att man verkligen kan klä sig hur man vill.

En människa minns jag allra bäst, en fyrtioårig punkare med asiatiskt utseende. Långt svart hår på sidorna men kalt uppe på hjässan, ofrivilligt kalt. Röd skinnjacka med nitar, slitna rutiga byxor och de sedvanliga svarta kängorna på fötterna. Han var jättesöt där han glatt gick omkring och skyltade för en tatueringsstudio.

Han stack ut ur mängden om man säger så, även i Camden Town, där de flesta vi såg skulle ha stuckit ut här hemma. Någon försökte fotografera honom men då gav han dem fingret och satte skylten framför ansiktet.



Afternoon tea and hot scones with cream and jam...mmm.



Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Åsa!

Jag har läst din blogg ett tag. Alltid roligt när du skrivit något nytt. Hur som helst så har även jag en blogg som jag fram till nu haft bara för mig själv. Nu är jag beredd att låta andra läsa den och därför skickar jag länken till dig. Jag har lagt dit en supercool video på en man och hans häst. Du måste kolla. //Marie

2009-11-09 @ 23:27:26
URL: http://mariewest.blogg.se/
Postat av: torpargumman herself

Marie: kul att du gillar bloggen! Jag har inte hunnit kolla så mycket på din ännu, men ska snart, lovar! Jag känner igen det där med bloggen - ska verkligen andra läsa det jag skrivit? och jag har ingen kontroll på vilka. Men nu har jag kommit över det stadiet och det är kul att andra läser. Speciellt då någon kommenterar!!

2009-11-10 @ 15:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0