Torparlivets tjusning

Jag överlevde.

Men igår höll vi på att slya, dra ris och bränna ner en lada. Då finns ingen tid att blogga.

Tiden i torpet försvinner.

Jag kopplar av.

- Det är inte bara bekvämlighet som gör att man kopplar av, sa vår kloke torpargranne.

Att göra nödvändiga vardagliga saker som att tända en brasa i vedspisen, koka tevatten på samma vedspis eller gå på toaletten blir aktiviteter som gör mig lugn - gör jag samma saker hemma är det alltid med ett litet mått av stress.

 


Kommentarer
Postat av: Storstadstös

Hur startar man en blogg?

2009-10-26 @ 19:52:19
Postat av: torpargumman

Välj en blogg t ex blogg.se eller metrobloggen. Sedan gör du som det står i deras instrukioner. Kommer inte riktigt ihåg hur men det är inte svårt och det kostar ingenting.

2009-10-27 @ 15:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0