Torpargumman talar ut - om sina TV-problem...

Den senaste tiden har jag blivit fruktansvärt trött på alla amerikanska serier (utom Vänner). Jag blir illamående då jag hör talas om att det ska komma ännu en serie. Det är alla möjliga CSI, Trueblood, Desperate housewives m fl, m fl. 

Kan inte TV visa bra danska serier, som Sommer och Mordkommissionen?

Eller nånting bra svenskt?

Så helt plötsligt gjordes reklam för en ny svensk serie: Kommissarien och havet. 
Jag såg framemot söndagen då det första avsnittet skulle visas. 

Men,

Kommissarien och havet visade sig vara en stor besvikelse. 

Jag vet inte om ni såg eländet men jag tyckte att det var olidligt. En dubbad tysk stel skådespelare i huvudrollen som kommissarien. Ja, nu var det ju inte bara en dubbad tysk stel skådespelare, snarare 6-7 stycken. 

Det var fruktansvärt helt enkelt. Svensk tv-produktion nådde med den serien ett verkligt lågvattenmärke. 

Ett annat totalt meningslöst program har visats under veckan som gått: Kändisdjungeln. 
Alltså, hur dumma tror TV 4 att tittarna är egentligen?  
Kändisar? I djungeln? - snarare en tv-studio. Djungelkrubbskampen?

Eller vad sägs om Svenska Hollywood-fruar? Jag ryser...brrr.

Ett bra program däremot är tv 3:s Superstars. Magdalena och Stenmark är imponerande som lagledare och tävlingsmänniskor. Men, vad gör Ravelli där? Enligt min mening är han varken en ledare eller en idrottsstjärna. Byt ut honom mot Gunde Svan, Stefan Holm, Kajsa Bergkvist eller Torgny Mogren.


På söndagar i P4 brukar de prata om personer eller företeelser som är överskattade.

Jag har gått och funderat på vem/vilka/vad jag tycker är överskattade och det blev:

Filip o Fredrik

från kanal 5. 

De är högljudda, pratiga, grabbiga och allmänt jobbiga.

Jag har försökt gilla dem men blir jätteirriterad på deras beteenden.


Min analys på mina TV-problem är att jag börjar bli gammal. En gammal tant och gnällkäring. Men jag står för det!
Det känns riktigt skönt att bli gammal. Jag behöver inte tycka om CSI. Det är OK att gilla Go´kväll.

Ja, det var mina funderingar kring ämnet och det kändes skönt att få lufta dem.

Tack för visat intresse!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0