Osorterade tankar

Jag är väldigt fascinerad av språk och älskar att skriva.

En sak som jag funderat på ett tag är att ibland när jag skriver inlägg får texten eget liv.
Jag kan ha tänkt ut något att skriva om och hur jag ska formulera mig - men en bit in i texten kan det bli helt annorlunda än vad jag tänkt från början.

Vissa formuleringar som jag planerat att använda tas bort helt och hållet för de passar inte in i texten.

Jag har även märkt att detta gäller nästan alltid då jag planerat tänkvärda och allvarliga inlägg. 
En bit in i skrivandet får de en helt annan ton och blir lite tramsiga, kanske rentav litet roliga.

Naturligtvis funderar jag vad det beror på.

Kan jag inte vara allvarlig?

Är jag, vid 42 (snart) års ålder och med två barn varav ett räknas som vuxet (18 år) och det andra är 15, fortfarande omogen?

Å andra sidan kanske man inte kan få en persons profil bara genom att analysera ett par blogginlägg i en torparblogg. 

Å en annan sida kanske idén med den här bloggen är att roa.

Hela detta blogginlägg är ett exempel på det jag menar - jag trodde det skulle bli lite roligare än vad det egentligen blev...


(...och slutet -

det blev inte alls som jag tänkt!)



Kommentarer
Postat av: Helene

Är du min tvilllingsjäl eller , jag kunde skrivit detta själv...förstår precis

2009-09-04 @ 19:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0