Ett annat sätt att 'söle kaffe'

Solen sken i torpet i fredags.

Men, det blåste...

 

mycket...

 

 

och det var ....

 

 

kallt!

 

Vi hade med oss en kaffetermos (med kaffe i) och gick ut på gårdsplanen för att hitta ett ställe med lä och sol.

Det blev bryggan upp till logen.

 

Vi slog oss ner, hällde upp kaffet i muggarna, tog fram chokladbitarna och började mumsa.

 

Av och till kom solen fram bakom molnen som blåste förbi högt ovan torpet.

Måste nog säga att det var rätt njutningsfullt.

Trots haglet.

Och trots blåsten.

När väl solen dök upp blev det riktigt skönt.

 

Plötsligt kändes kaffet i muggen för kallt och jag slängde ut den sista kaffeskvätten framför mig. Precis då kom en kraftig vindpust och kaffet flög tillbaka mot oss, mot mig och torpargubben.

 

Den överblivna kaffeskvätten visade sig vara en riktigt stor skvätt.

 

Då gick torpargubben.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: siv

Det skulle jag vilja se.Vad sur torpargubben skulle bli.Hans min.Han sa väl som vanligt.Hann jag sätta mig.Hälsningar Siv.

2010-04-20 @ 09:51:33
Postat av: Marie

Lite kaffe ska väl en karl tåla. Heja Åsa!!!



Låter som att ni njuter av ert torp. Tänker på din glädje när du hämtade Linnea och berättade att ni köpt ett torp.

2010-04-21 @ 08:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0