flygfotohistoria

http://flygfotohistoria.mine.nu/serier/3061

Klicka på länken, scrolla neråt till mittenbilden på näst nedersta raden. Klicka på bilden.

Det är vårt torp!!!

Kolla in torpet. Jag vet inte när fotot blev taget.
Men det var väl på 60- 70-talet de flög runt och fotade hus och hemman.

Man ser ladugårdsbyggnaden med det blänkande taket. Lagårn vars tak nu har rasat in.



Silverhuset.

Och bakom ser man ett trädgårdsland med bland annat ett potatisland.



Mittemellan boningshuset och lagårn, på gårdsplanen står ett litet hus.
Det huset var en tvättstuga.
Det är också borta.

På Valborg ifjol brände vi upp de förmultnande resterna av tvättstugan.



Till vänster om tvättstugan (på bildlänken) syns något ljust.
Det tror jag är brunnen som också fanns där då.

Idag står en stolt gran på tvättstugans plats.




Bakom boningshuset rinner en bäck, man ser hur den skymtar mellan träden.



Vid den bäcken, till höger på bilden (länken), tycker jag mig se
en människa som böjer sig framåt.
Eller är det en ko?


Om du för markören mot det övre högra hörnet kommer det upp en skylt där det står FRAMÅT.
Klickar du på den skylten kommer grannfastigheten fram på bild.
Ni som varit hos oss i torpet vet hur förfallet det huset ser ut och hur igenvuxet allting är där.
Man fattar inte först att det är samma hus.

Jag tror inte vi har någon färsk bild på den tomten.

Kommentarer
Postat av: Lotten

Jag tror dom togs på 50-talet. Kul att ert hus är med!

2010-02-23 @ 23:43:38
URL: http://litettorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0