Internt skämt

Sitter ensam härhemma en fredagkväll och gör just ingenting.

Tog precis en kopp kaffe och en chokladbit. När jag satte mig ner skvalpade kaffet till ut på fåtöljen och lite i knät. Så det brände till.

Irriterat utbrast jag:

- Söle kaffe! (uttalas norrländskt, med ett utdraget ö, tjockt l och betoning på första stavelsen i kaffe)

Då började jag skratta för mig själv.

För det uttrycket är ett internt skämt mellan mig och torpargubben.

När vi var ett ganska ungt par spelade vi alfapet med torpargubbens föräldrar och torpargubbens pappa ville skriva 'söle kaffe'.

För bloggläsare som inte är bekanta med uttrycket kanske jag ska berätta att det betyder att söla kaffe.



F ö hade jag lite problem med dagens rubrik, jag kom nämligen inte på om det heter internskämt  eller internt skämt.

Jag bestämde mig för internt skämt.

Jag tror att internskämt är något som fängelsekunder sysslar med när de ska ha roligt.





Eller?





Kommentarer
Postat av: Lotten

Japp, internt skämt ska det va!

Kul att du har roligt i ditt eget sällskap ; )

2010-01-09 @ 11:57:54
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: linnea

hahahaha!

2010-01-09 @ 14:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0