Och jag som tycker att jag inte gör nånting...

Tänkte avrunda år 2009 med lite tillbakablickar:

De tre bästa semestrarna:
1. Torpet, så underbart och avkopplande trots att man jobbar mycket däruppe.
2. London-resan, med torpargubben, romantiskt och mycket att se och göra.
3. Amsterdam, med storasyster, jättekul att vara med syrran, utan barnen. Intressant stad. Och, hotellet, var lite lyxigare än vad jag är van vid som torpargumma. 

De tre bästa sakerna som hänt i torpet:
1. Att vi gjorde iordning en toalett inomhus - slapp gå ut i skogen för att göra våra behov, eller sitta i ett fallfärdigt utedass.
2. Att vi köpte en badtunna och installerade den.
3. Att vi har börjat slyröja. Speciellt ner mot ån blir det jättefint. Nu ser man ån från huset.

De tre näst bästa sakerna som hänt i torpet:
1. Att vi har börjat måla.
2. Att vi skaffade en båt och sjösatte den.
3. Att vi har ett sovrum på övervåningen nu.

Tre byggnader som vi rev i torpet:
1. Utedasset. Helt plötsligt en eftermiddag började torpargubben och jag riva utedasset.
Torparsonen och hans farbror gick ner och fiskade, när de kom tillbaka var dasset rivet. Det tog ett par timmar bara.
2. J H Hellströms lada nere vid ån. Berättar mer om det senare.
3. En mindre lada vid bäcken. Torparsonen fick i uppgift att riva den. Det blev en bra vedhög.

Det var år 2009.

Nu ska vi planera för detta år, 2010!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0