Allting har en baksida...

...även torpet!



Notera hur bra det blir med målarfärgen på boningshuset!
Måleriprojektet ska återupptas så fort som möjligt.
Nej, ni kan vara lugna - vi ska inte måla uthuset!



Torpargumman skottar loss.

Jag gillar att skotta snö.
Jag gör det inte så ofta-
man kan tro att jag har gjort det ofta denna snöiga vinter -
men det har jag inte gjort!

Därför att

torparbarnens farfar kommer vid lämpliga tillfällen och kör



sin snöslunga.




P.S Kommer ni ihåg min irritation kring statusraderna häromdagen? Dagen efter mitt uppretade inlägg kom en snarlik statusrad, fast lite förändrad: "Det är son vecka". Engelskan var borttagen och det var nu alla söner som skulle uppmärksammas, resten var detsamma. 

Jag började gapskratta!!
Det var nästan som om den som startade kedjestatusen hade läst det jag skrivit.

Jag skrattar fortfarande.

Tack för visat intresse!


Kommentarer
Postat av: Lotten

Torpet blir fantastiskt fint med den nya färgen! Jag tänkte på det när jag såg det i ett tidigare inlägg. Är det falu ljusröd?

2010-03-19 @ 17:45:41
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: Åsa

Nej, det är vanlig faluröd. Men det har bara blivit målat ett varv. Det är kanske därför den ser ljus ut.

2010-03-20 @ 11:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0