Tankar i en vedbod

Det här har jag gjort idag - staplat ved.

Vilken vacker syn för en torpare!

En vedbod full med ved.

Fantastisk är känslan att stapla ved från sin egen skog - en riktig torparsyssla!!

 

 

Ser ni vilka vackra vedstaplar!

 

Det är riktigt roligt att stapla ved. Men det beror nog på att jag i vanliga fall inte är så beroende av ved.

Hade jag varit torpargumma för femtio år sedan hade jag kanske inte tyckt att det var lika roligt. Att vara tvungen att skaffa ved inför vintern. Och då hade vi nog inte haft en snygg vedkap från Claes Ohlson heller.


Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Herregud va mycket tunna det blir på det här!

2010-09-08 @ 22:24:40
Postat av: Bibban

Hej där, vad kul att jag hittade en bloggare från ett torp. Vi har precis köpt ett torp och renoverar där just nu. jag goglade på torparbloggen och då dök du upp ..skoj, jag kommer tillbaka

Kram Bibban

2010-09-14 @ 09:25:00
URL: http://bibbanstorp.blospot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0