Effekterna av en återkomst

Vi har varit hemma och tvättat alla trasmattor.

Trots att jag är en torpargumma så ids jag verkligen inte skurtvätta trasmattorna,

vilket vore ett äkta torpargummejobb.

Kanske skulle jag orkat om det inte vore för alla fönster som måste göras iordning, skrapas, målas och putsas.

 

Suck...

 

det var en äkta torpargummesuck åtminstone!

 

Vi återkom till vårt kära torp idag på eftermiddagen med ett lass rena trasmattor.

 

Hela dagen har jag känt mig lätt illamående, seg och bara jag rört mig litegrann så har jag blivit oerhört trött och fått huvudvärk.

Egentligen såg jag inte alls framemot att åka upp till torpet, tänkte att det är bättre att vila hemma när jag mår så pissigt.

 

När vi svängde in på lägdan med bilen fick vi genast syn på tjejerna i hagen, de är i övre hagen nu. De såg oss också och när vi parkerat och jag gick till hagen så sprang de ner till grinden. De verkar ha saknat oss, eller kanske våra morötter!

 

Genast släppte segheten.

 

Trasmattorna bars in och trots ihållande huvudvärk lade jag ut dem på trägolven. Vips var huvudvärken försvunnen.

 

Torpargubben gjorde upp en eld och lagade gulaschsoppa. Han tog också fram lite snapsar som blev över sedan midsommar ifjol.

 

Och,

 

tro det eller ej,

 

 

så tog snapsen bort illamåendet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0