Fönstren - torpets ögon utåt och inåt

Så här såg ett av köksfönstren ut inifrån. Inte vidare fräscht, eller hur! Jag skulle till och med kalla det ÄCKLIGT!

 

Så här såg det andra köksfönstret ut. Om möjligt ännu äckligare.

 

Det var till och med fuktigt emellan rutorna.

 

Den senaste veckan har jag jobbat med dessa fönster.

Jag har länge sneglat på fönstren och tyckt att de behövt renovering,

men har lika länge skjutit jobbet framför mig.

Det är ett drygt jobb; skrapa bort det mesta av färgen,

som tur är lossnar det mesta ganska fort, men ibland sitter tejpen kvar riktigt hårt.

 

Sedan ska man återigen gå igenom hela fönstret

för att se om all lös gammal färg verkligen är borttagen.

För varje fönster blir ju detta fyra gånger på grund av att det är dubbelfönster.

 

Därefter börjar det roliga; att måla.

Först grundfärg. Och så måste man vänta på att det ska torka.

 

Jag har väntat så här:

 

I en av solstolarna (vinglaset syns inte, hihihi).

 

Därefter vitfärg, två varv.

Ja, jag vet, det är pyssligt.

Fjärde momentet är skrapning med rakbladsskrapa och

till sist fönsterputs.

Puh!

Resultatet är belöningen för mödan!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Agnes

Snyggt! Jag vet hur jobbigt det är.. jag håller fortfarande på..puh! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0