Rovfågelromans i torpet

Torparsvägerskan måste tro att jag är helt knäpp; jag bara skrek i telefonen när jag såg två rovfåglar kretsa högt upp i luften ovanför torpet.

Herregud, jag börjar verkligen bli gammal som bryr mig om ett par uppvaktande örnar (om det nu var det?).

 

 

Torpargubben och jag fick uppleva lite nyskapande kultur i torpet häromdagen!

Det var torparsvägerskans barn som uppträdde med en spontan fingerteater.

 

 

Jag hittade två burkar av mammas ♥ hemlagade krusbärssylt från 2009 i frysen. Önskar att jag hade mer av den sylten.

Torparbarnen uttryckte sin uppskattning över sin mormors underbart goda sylt:

- Jag älskar den här sylten som mormor gjorde och hällde i såna här små burkar!

- Ja, det är mycket godare än köpt sylt!

Torparbarnens kusiner verkade också gilla pannkakor med hemlagad krusbärssylt och grädde.

 

 


Kommentarer
Postat av: linda

Killarna hade det HUR bra som helst hos er i torpet och tyckte det var jättebra!

Kram <3

2011-07-20 @ 10:50:36
Postat av: Mari-Anne

Ett litet lass annan krusbärssylt skickades med från storstan - hoppas den smakar!

2011-08-14 @ 12:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0